Tarot a hadi

Proč jsem se rozhodl zařadit do mého zkoumání také tarot je myslím zcela jasné. Tarot pracuje s archetypy, které propojuje s osobní zkušeností. Tarot představuje symbolický vesmír rozvinutý tak široce a hluboce, že jde napříč náboženskými a kulturními systémy, že je natolik univerzální, že ho používají Číňané, Arabové i Poláci. Hadi navíc, zdá se mi, hrají v tarotu ne nepodstatnou úlohu. A co víc, komunikace skrze tarot, v tarotu, tarotem, pomocí tarotu nebo jak to mám vlastně říct, je racionální a zároveň mystická, obsahuje v sobě skryté i zjevné vědění, spojuje rozum a jiné formy poznávání. Začínám s kartou č. XII z velkých arkán, tedy Viselcem. Viselce a jeho souvislost s hadem ještě zpracuju v samostatné prezentaci, tady jenom pár verzí, v nichž se vyskytuje had.

the_hanged_manrzd233988.jpg d0020512.jpg d0238212.jpg d0238812.jpg d0019312.jpg d0261312.jpg

Na tarotu je ale nejdůležitější to, že učí, řečeno slovy Z. Neubauera, tzv. „eidetické gramotnosti“, tj. schopnost vnímat obrazy a symboly a rozumět jim, aniž by bylo nutné je racionálně analyzovat a převádět na text. V obecném kulturním povědomí v Čechách je tarot považován za blábol nebo přinejlepším hru s obrázky. Už se ale zapomíná to, že zkušenost zakódovaná v tarotových obrazech je starší a hlubší než celá západní kultura a nese v sobě archetypální výjevy.  Tarot je také vynikající školou interpretace, eidetické vědomí tarotu je založeno především na variacích. Tzn. že výklad obrazu tarotové karty, resp. jakéhokoliv obrazu, není nikdy dokončený, je stále otevřený, závisí na situaci tazatele i vykladače, na otázce, na schopnostech a vědomostech. Je tedy obecný i individuální zároveň.

pitvok se představuje:

czech republic česká lípa severní čechy tereza rozárka a lenka hudba a vědění
Příspěvek byl publikován v rubrice Hadi, tarot se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Tarot a hadi

  1. tekket napsal:

    mám pocit, že viselec v crowleyho thothově tarotu má hada omotaného kolem nohy.

  2. jiri napsal:

    Hezké. V poslední době mi „draci“ nedají spát, stejně jako tarotová karta Utopenec/Viselec. Zde se mi tyhle dva okruhy propojily.

  3. jiri napsal:

    Ke kartě Viselec ještě odkaz na překlad textu písně č. 12 z alba Atlantic Driftwood. Já tam jistou souvislost vidím: http://www.online-places.com/christmas/carols/don.htm

  4. pitvok napsal:

    No s tou písničkou sem to nepochopil. Jako, že viselec je Kristus. To asi ano, já se však Kristu snaží vyhýbat, jak jen to jde. Není to můj oblíbený bůh.

    Spojování nespojeného, to je moje parketa, tam začíná tvoření. Sem rád, že se to tu spojilo.

Zanechat Odpověď

